מרכיבי התקשורת של פרסומת המסחרית
מוען - מקור המסר, יוזם פעולת התקשורת, יכול להיות יחיד או קבוצה
מסר - התוכן של פעולת התקשורת- רעיון, מידע, רגשות וכו'
נמען - מקבל המסר, הגורם שאליו מכוונת פעולת התקשורת, או מי שבמקרה נזדמן למקום ונחשף אליה. יכול להיות יחיד או קבוצה.
ערוץ - אמצעי התקשורת, המדיום שדרכו הועבר המסר מן המוען לנמען (טלפון, מכתב, תנועות ידיים…) אם הסימנים הם סימני כתב לשוניים כתובים, אזי הערוץ הוא הכתב. אם הסימנים הם תנועות גוף, אזי הערוץ הוא חזותי דינמי.
קוד - סימן או מערכת של סימנים מוסכמים המשמשים להעברת המסר בין המוען לנמען. הסימנים עשויים להיות מילוליים או לא (שפה, תמרורי דרכים, תווים במוסיקה, אותות, מורס). הלשון היא קוד. ניתן להשתמש במערכת הצבעים כקוד (למשל: דגל לבן כקוד לכניעה, דגל
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה