טבלת ממצאים של ניתוח הפרסומות.
איזה
מוצר מפורסם.
|
קטע וידאו.
|
לבוש
הילדים.
|
מה
רואים בפרסומת.(דנוטציה)
|
האם
הילד מיוצג כ"מבוגר" או האם הוא מתנהג בהתאם לגילו.
|
יחס
הילד למבוגר .
חוצפה\בסדר.
|
ייצוג
שלילי\חיובי.
|
קוטג'
תנובה.
|
לבושים
לגילם.
|
ילדים
יושבים בשולחן אוכלים ומשגעים את אבא שלהם.
|
הם מתנהגים
מתאים לגילם .
|
חלקם
מדברים בחוצפה וחלקם בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
טמבור
|
לבושה
לגילה.
|
ילדה
קטנה שמחלקת הוראות למבוגרים העובדים סביבה.
|
הילדה
לא מתנהגת לגילה ומדברת כמו מבוגרת .
|
חוצפה.
|
ייצוג
שלילי.
|
|
עצמל'ה
|
לבושים
לגילם.
|
ילדים
קטנים יושבים בשקט על המיטה וקוראים ספר.
|
מתנהגים
לגילם .שקטים מאוד וקוראים ספר.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
עצמל'ה
|
לבוש
לגילו.
|
ילד
קטן מתנהג באלימות בחדר והופך ושובר דברים.
|
מתנהג
בהתאם לגילו.
|
חוצפה
, אלימות.
|
ייצוג
שלילי.
|
|
גבינה
צהובה נעם
|
לבושה
לגילה.
|
ילדה
קטנה שהולכת עם אבא שלה לקניות ואומרת לו לקנות את הגבינה.
|
מתנהגת
בהתאם לגילה.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
סובארו XV
|
לבושים
לגילם.
|
ילדים
נכנסים למכוניות של אחרים בטעות.
|
מתנהגים
מתאים לגילם.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
סיטרואן
|
לבושים
לגילם.
|
3
ילדים קטנים יושבים במושב האחורי.
|
מתנהגים
מתאים לגילם.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
הילדים
של קסטרו
|
לבושים
לגילם.
|
ילדים
קטנים ,שרים ,רוקדים ושמחים.
|
מתנהגים
מתאים לגילם.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
לאומית
שירותי בריאות
|
לבוש
לגילו.
|
ילד
קטן חולה ולוקח הרבה תשומת לב.
|
מתנהג
מתאים לגילו.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
חיתולי
לייף
|
לבושים
לגילם.
|
ילדים
קטנים בידיי אימהם שמחים.
|
מתנהגים
מתאים לגילם.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
ספלנדיד
|
לבושים
לגילם.
|
ילדים
קטנים טועמים את המעדן ועושים פרצופים חמודים.
|
מתנהגים
מתאים לגילם.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
נביעות
|
לבושות
לגילן.
|
הבנות
הולכות עם המשפחה לבקר את סבתא שלהן.
|
מתנהגות
לגילן.
|
בסדר.
|
ייצוג
חיובי.
|
|
מסקנות-
1. רוב הייצוגים חיוביים.80% ייצוג חיובי. לעומת 20% ייצוג שלילי
2. ברוב הפרסומות הילדים מפרסמים מוצרים שאינם רלוונטיים לגילם ואשר נועדו לשכנע את ההורים לקנות (למשל: חיתולים ,מיטות לחדר, מכוניות)
3. מיעוט פרסומות שנעשה בהם שימוש לא ראוי בילדים .( עצמלה, טמבור)
4. רק פרסומת אחת עסקה בילדים בתפקידי הורים .
מסקנה כללית-
מניתוח הפרסומות עולה בוודאות כי ייצוג הילדים בפרסומות הוא ייצוג חיובי יותר משלילי , יכול להיות שזה
נובע ממספר מצומצם של פרסומות שבחרתי לנתח אולם יכולה להיות סיבה נוספת שנעוצה בהשפעה שיש
לפרסומת שלילית על תודעת הציבור להכליל עמדה שלילית לגבי השימוש של ילדים בפרסומות.
את האחידות בתגובה של הציבור אפשר להסביר ע"י מודל לאסוול( קישור) שטענתו העיקרית שהמסרים שעוברים מהתקשורת (מוען) משפיעים על הנמענים .
תוצאות הסקר
רוב הציבור צופה בפרסומות .
כל הציבור מכיר פרסומות שעשו בהם שימוש בילדים .
40% מהנשאלים בעד שילדים יופיעו בפרסומות הרלוונטיות לגילם.
22% אחוז מהנשאלים נגד הופעת ילדים בפרסומות הרלוונטיות לגילם.
36% מהנשאלים מתלבטים.
מכאן ניתן להסיק שהרוב תומך בהופעת ילדים בפרסומות הרלוונטיות לגילם.
22.7% מהנשאלים בעד שילדים ישתתפו בפרסומות כדי לשכנע הורים לרכוש מוצרי ילדים.
68.1% מהנשאלים נגד שילדים ישתתפו בפרסומות כדי לשכנע הורים לרכוש מוצרי ילדים.
9.1% מהנשאלים מתלבטים.
מכאן ניתק להסיק שהרוב אינו תומך בהופעת ילדים בפרסומות שמשכנעות את ההורים לקנות מוצרי ילדים.
90.9% מהנשאלים נגד הופעת ילדים בילדים בפרסומות הלא רלוונטיות לגילם.
4.5% מהנשאלים בעד הופעת ילדים בפרסומות הלא רלוונטיות לגילם.
4.5% מהנשאלים מתלבטים.
מכאן ניתן להסיק שהרוב אינו תומך בהופעת ילדים בפרסומות שאינם רלוונטיות לגילם.
77.3% מהנשאלים מפריע האמירה החוצפנית של הילד להוריו .
22.7% מהנשאלים בכלל לא מפריע האמירה החוצפנית של הילד להוריו.
מכאן ניתק להסיק שלרוב הצופים בטלוויזיה מפריע כאשר נעשת אמירה כה חוצפנית.
59.1% מהנשאלים התאכזבו מהפרסומת של במבה שוש .
18.1% מהנשאלים בכלל לא התאכזבו מהפרסומת של במבה שוש.
22.7% מתלבטים.
מכאן ניתן להסיק שהרוב התאכזבו מהאמירה של הילד בפרסומת של במבה שוש.
50% מהנשאלים הרגישו לא בנוח לראות שילד מייעץ כמו מבוגר בענייני כלכלה .
13.6% מהנשאלים הרגישו בנוח לראות שילד מייעץ כמו מבוגר בענייני כלכלה .
36.4% מהנשאלים מתלבט.
מכאן ניתק להסיק שהרוב לא מרגישים בנוח בכלל מזה שילדים יופיעו בפרסומות בתור מייעצי כלכלה .
54.5% מהנשאלים בכלל לא מזדהים עם ילדים שמשחקים תפקידי מבוגרים בפרסומות .
13.6% מהנשאלים מזדהים עם ילדים שמשחקים תפקידי מבוגרים בפרסומו.
31.8% מתלבטים.
מכאן ניתק להסיק שהרוב אינו מזדהה עם ילדים שמשתתפים בפרסומות בתפקידי מבוגרים.
68.2% מהנשאלים כועס שעושים שימוש בילדים למטרות מסחריות.
4.5 מהנשאלים אינם כועסים שעושים שימוש בילדים למטרות מסחריות.
27.3% מהנשאלים מתלבטים.
מכאן ניתק להסיק שרוב הנשאלים לא מסכימים ואפילו כועסים שעושים שימוש בילדים למטרות מחסריות.
35% מהנשאלים יתלוננו לגופים הרלוונטיים כאשר הפרסומת לא ראויה.
45% מהנשאלים לא יתלוננו לגופים הרלוונטיים כאשר הפרסומת לא ראויה.
20% מהנשאלים מתלבטים.
מכאן ניתק להסיק שהרוב אינו מתכוון להתלונן לגופים הרלוונטיים כאשר הפרסומת לא ראויה.
45.5% מהנשאלים יפסיקו לצפות בפרסומת שלא ראויה בעיניהם .
36.4% מהנשאלים לא יפסיקו לצפות בפרסומת שלא ראויה בעיניהם .
18.2% מהנשאלים מתלבטים.
מכאן ניתן להסיק שהרוב כן יפסיקו לצפות בפרסומות הלא ראויה בעיניהם.
86.4% מהנשאלים ידאגו להעביר לילדיהם שהפרסומת אינה חינוכית או ראויה .
4.5% מהנשאלים לא ידאגו להעביר את המסר שהפרסומת אינה חינוכית או ראויה.
9.1% מהנשאלים מתלבטים.
מכאן ניתן להסיק שהרוב יעבירו את המסר לילדיהם שהפרסומת אינה ראויה או חינוכית.
18.2% מהנשאלים היו משתמשים בילדים למטרות מסחריות.
45.5% מהנשאלים אינם היו משתמשים בילדים למטרות מסחריות.
36.4%מתלבטים .
מכאן ניתן להסיק שהרוב אינו היה משתמש בילדים למטרות מסחריות.
10.5% מהנשאלים היו משתמשים בחופש הביטוי ומפרסמים ילדים בפרסומות.
47.4% מהנשאלים היו בוחרים להגן על הקטינים ולא לפרסם.
42.1% מתלבטים.
מכאן ניתן להסיק שהרוב היו בוחרים להגן על הילדים הקטנים ולא לפרסם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה