פוליסמיות

"פוליסמיות" - ריבוי משמעויות, רב-גוניות ותפוצה רחבה. תיאור התהוותו של הטקסט הטלוויזיוני מחדש, במפגש עם כל צופה וצופה על פי הרקע שלו, והמטען שהוא מביא לצפייה (המודל הסמיוטי).
הצופה מקיים משא ומתן עם הטקסט על פי הרקע האישי, החברתי, התרבותי שלו ונותן לו משמעות משלו (למשל, צופה ישראלי יפענח טלנובלה ישראלית באופן שונה מצופה אמריקאי או סיני).
כדי להיות פופולארית, הטלוויזיה צריכה להגיע למגוון רחב של צופים, וכדי שאלה יבחרו בה, עליה להיות טקסט פתוח, אותו יכולות קבוצות תרבותיות שונות לפרש באופן ייחודי. כלומר, עליה להיות פוליסמית.
כדי  שטקסט יהיה פופולארי, עליו לכלול תמיד סתירות בלתי פתורות (כוחות מנוגדים, דבר והיפוכו, אוקסימורון). הצופה יוכל לנצל את הסתירות הללו כדי למצוא בהן דמיון ליחסיו החברתיים ולזהותו החברתית.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

תקציר עבודתי עוסקת בתופעה של שימוש ילדים בפרסומות למטרות מסחריות . השאלה היא כיצד מיוצגים הילדים בפרסומות והאם יש מי שמגן על האינט...