שיטת מחקר




שיטת מחקר-
הצגת המחקר-
עבודה זאת עוסקת בתופעה של שימוש ילדים בפרסומות למטרות מסחריות
מתמקדת בדילמה של חופש היצירה והפרסום לעומת  הגנת הקטינים .
מטרת המחקר:
לבדוק פרסומות שנעשו בם שימוש בילדים בתקופה של 3 חודשים ומעלה בשנת 2017
ולבדוק כיצד הילדים מוצגים בפרסומות? האם השימוש בילדים בפרסומות תואם את גילם
ולא פוגע בהם או בערכים של חינוך.
מהלך המחקר
במשך כ- 3 חודשים צפיתי וחיפשתי פרסומות שילדים משתתפים בהם . כדי לבדוק כיצד הם
מיוצגים בפרסומות הללו בניתי כלי  ניתוח עם מספר מרכיבים .
המרכיבים הם: שם המוצר, סוג השימוש בילדים, מסר,דנוטציה ומרכיביה ,מה נאמר,קונוטציה .
ובדקתי גם אילו תגובות היו על הפרסומות.
את הממצאים אציג בטבלה אנתח ואדון בממצאים שלה.

ניתוח הפרסומות של חודשים ינואר , פברואר, מרץ 2017



פרסומת 1 קוטג' תנובה- טעם של בית ישראלי אמיתי- 




שם המוצר- תנובה.

סוג השימוש בילדים-ילדים מפרסמים להורים.

מסר-שקוטג' זאת הגבינה הכי טובה.
דונוטציה - בפרסומות רואים את הילדים מדברים אל אבא שלהם בטון קצת חצוף .

כל אחד בפרסומות לא מקשיב לו או עוזר לו כל אחד עסוק בעיניו את האבא מיואש ולא מצליח להשתלט .
הילדים לא מתייחסים לבקשותיו ואפילו מתחצפים.
ואת אבא שלהם מנסה שיהיו מרוצים ולא יודע איך לענות להם כי לא מספיק להכיל את כל התלונות.
ואז רואים את הילד הקטן מתלונן שנגמר הקוטג ואת האח הגדול ביותר נותן לו משלו .
ואז האבא אומר שהוא עשה עבודה טובה בעקבות ההתנהגות של הילד הבכור .

מרכיבי הדנוטציה-

גיל הילדים - יש שם 6 ילדים שהגילאים שלהם נעים בין גיל 5 לגיל 18 ובסוף הפרסומת יש תינוקת שמופיעה .
לבוש - כל אחד שם לבוש לגילו.

סגנון-בפרסומת יש כמה סגנונות יש סגנון של חוצפה בטון של הילדים אל האבא ויש את הילד הקטן בטון חמוד ומבקש.

מה הילדים אומרים-
בעצם הילדים רק מתלוננים לאבא שלהם
ילדה אחת אומרת :"אבא החביתה נגעה לי בסלט"
הילד השני אומר :"הסלט נגע לי בלחם ".
השלישית אומרת :"הלחם נגע לי בקוטג".
והילד ההכי קטן אומר :"אבא גמרו לי את הקוטג".
בסך הכל כל אחד אומר אמירה שלא סותרת או מפריכה את גילו אך הם אומרים את זה בטון כועס ועצבני אל אבא שלהם
והילד הכי גדול שמופיע שם מתנהג בבגרות ונותן  לאחיו הקטן משלו .

קונוטציה- יש ילדים המיוצגים בחוצפה כאשר צועקים על אבא שלהם ויש ילדים המיוצגים בצורה טובה כי הם נחמדים כלפיי האחים שלהם בפרסומת.

תגובות על הפרסומת-  לא נמצאו תגובות על הפרסומת .



טמבור ילדה - בבית שלי רק טמבור








שם המוצר -טמבור

סוג השימוש בילדים- ילדים מפרסמים מוצרים לא רלוונטיים לגילם

מסר- "שבבית צריך רק טמבור."

דנוטציה- 


רואים ילדה קטנה עם חולצת בית ספר שמדברת עם חבורה של גברים גדולים העובדים אצלה בבית  על מנת לשפץ אותו .רואים אותה מחלקת להם הוראות ומסבירה להם בדיוק מה היא רוצה מהם .

מרכיבי הדנוטציה -

גיל הילדה-הילדה בערך בת  10 .

לבוש  -לבושה כמו כל ילדה שהולכת לבית ספר עם תלבושת של בית ספר .


סגנון - בפרסומת יש סגנון של ילדה מאוד בוגרת אבל בגבול החוצפה , מחלקת הוראות שלא לגילה .

מה היא אומרת -

הילדה מחלקת להם הוראות ומדברת בשפה שלא לגילה בכלל . היא משתמשת במילים כמו  : " הייתה פה וואחד הצפה" , פה סגרנו אינטרפוץ 4 דרך כן ? " , עשה טובה קפוץ טנדר תביא לי ג'אבקה "

קונטציה- 
הייצוג שלילי כי היא מדברת בחוצפה למבוגרים ממנה.

תגובות על הפרסומת- 

-"ילדה חמודה! אבל יש גבול ומה הקשר שילדה כל כך קטנה תדע מה טוב בבית? שתגיע בהפסקה של הבית ספר בשביל הדאגה לצבע בבית? בשביל ללכת לשתות קפה?!
לא בכל דבר ילדים זה דבר טוב לפרסומות! זו דעתי.
כנ"ל לגבי פרסומת של ביטוח שעשו בזמנו.
יש לילדים מקום יפה לפרסומות אבל בטח לא במקום שצריך את המחשבה של המבוגרים."
-"מכירים את הפרסומת החדשה (והמעצבנת) של טמבור..?
הילדה החמודה מוצגת כחכמה אבל חוצפנית והמבוגרים מוצגים כטיפשים
אחלה פרסומת שמעודדת ילדים להתחצף למבוגרים."






עצמל'ה - ילדים שוודים








שם המוצר-   עצמלה.
סוג השימוש בילדים- ילדים מפרסמים להורים.

מסר-  זה שהחדרים של עצמל'ה מתאימים לכל סגנון ולכל אחד
.
דנוטציה- רואים בפרסומת 2 תמונות .
תמונה ראשונה של ילדים "שוודים" שיושבים בחדר שכביכול מתאים לאווירה השוודית שלהם וסורגים בצורה מנומסת .
ובתמונה השנייה של ילדים שמחים וקופצים על המיטה שלהם.

מרכיבי הדנוטציה-


גיל-בערך גילאי 10-11

לבוש-הלבוש שלהם מתאים לגילם ,לבוש חמוד.

סגנון-סגנון חמוד מאוד מנומס וכיפי דבר שמאפיין את הילדים .

קונוטציה- הילדים ב2 הקטעים המופיעים בפרסומת מתנהגים מתאים לגילאים שלהם בחלק הראשון הם שקטים ובחלק השני הם מתנהגים בצורה שכל ילד בן 10 בערך ייתנהג וקופצים על המיטה בכיף.


תגובות על הפרסומת- לא נמצאו תגובות .




זה לא אני: חדר עצמל'ה עמד במבחן "לא עשיתי כלום"




שם המוצר- עצמלה.

סוג שימוש בילדים- ילדים מפרסמים להורים.

מסר-המסר שניסו להעביר דרך ההתנהגות של הילד זה שהחדרים חזקים מכל מכה .

דנוטציה-בפרסומת רואים ילד קטן שמשתולל וטורק את דלתות הארון בפרעות זורק דברים על הרצפה וצועק:"זה לא אני"
הוא זורק את הכסא , טורק את הדלתות , בועט במגירה.

מרכיבי הדנוטציה-

גיל-בן 10 בערך.

לבוש- לבוש לגילו.

סגנון-אלימות , חוצפה .

קונוטציה- הילד צועק ואומר : זה לא אני. 

הוא הורס את החדר ומשתמש באלימות , התנהגות שלא אמורה להיות לילד בגיל כזה.

תגובות על הפרסומת-  לא נמצאו תגובות .


בוחרים גבינה צהובה נעם






שם המוצר-גבינה צהובה של נעם.

סוג שימוש בילדים-ילדים מפרסמים להורים.

מסר-שהגבינה הצהובה של נעם היא הגבינה הטובה ביותר ללא חומרים משמרים.


דונוטציה- בפרסומות רואים בן אדם רוצה לקנות גבינה צהובה לא משנה לו איזה ואז רואים את האבא של הילדה מדבר בצורה לא נעימה והילדה מתקנת אותו שידבר  "בנעם". 

מרכיבי הדנוטציה-

גיל-גיל 8-9 בערך.

לבוש-מתאי לגילה.

סגנון- הילדה מוצגת כחמודה ומנומסת .

קונוטציה-היא מדברת בצורה מנומסת ומתקנת את אביה לנימוסים.


תגובות על הפרסומת- לא נמצאו תגובות.




סובארו XV החדשה 






שם המוצר-סובארו.

סוג שימוש בילדים-ילדים מפרסמים מוצרים לא רלוונטיים לגילם.


מסר-שסובארו הוא הרכב הכי נמכר בישראל.


דונוטציה - רואים בפרסומות ילדים יוצאים מבית הספר נכנסים למכוניות של ההורים .
הילדה נכנסה בטעות למכונית שלא שלה יוצאת מהאוטו ורואה שלכל הילדים קרה את אותו הדבר . והם עומדים מחוץ למכוניות מנסים להבין מה קורה.

מרכיבי הדנוטציה - 

גיל- בין 9-11 בערך.

לבוש-לבושים לגילם.

סגנון-הילדים מוצגים כאן בצורה מצחיקה , קלילה .

קונוטציה- הילדים נכנסים למכוניות של סובארו ורואים שזה לא ההורים שלהם . הם יוצאים מהמכונית ורואים שכל הילדים אותו דבר לא מוצאים את המכונית שלהם כי הכל נראה אותו דבר מבחוץ


תגובות לפרסומת- לא נמצאו תגובות. 



סיטרואן 









שם המוצר-סיטרואן 

 סוג שימוש בילדים -  ילדים מפרסמים מוצרים לא רלוונטים לגילם.

מסר- שהרכב המשפחתי של סיטרואן זה הכרב הכי טוב ונוח .

דונוטציה - רואים בפרסומת שני אנשים צעירים רצים ועושים ספורט נתקעים אחד בשני ופתאום יש 3 ילדים קטנים . ואז רואים את חמשתם משפחה אחת גדולה הנהנת מהרכב הגדול של חברת סיטרואן.

מרכיבי הדנוטציה - 

גיל- 3-5 בערך.

לבוש- לבושים לגילם.

סגנון- הילדים מוצגים בצורה חמודה ומתוקה . הם שקטים וחייכנים.

קונוטציה- הילדים בפרסומת הזאת פחות עושים הם מוצגים בתור הילדים של הזוג הצעיר הזה והם יושבים ב3 בוסטרים בחלק האחורי של הרכב מחויכים .


תגובות לפרסומת- לא נמצאו תגובות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

תקציר עבודתי עוסקת בתופעה של שימוש ילדים בפרסומות למטרות מסחריות . השאלה היא כיצד מיוצגים הילדים בפרסומות והאם יש מי שמגן על האינט...